50 frågor och svar

I ett försök att få er att veta något om mig :)
 

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? - Ofelia, tror jag :)

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? - Nada, inte en aning.

3. Vilken var den senaste filmen du såg? - Sweeney Todd (the demon barber of fleet street)

4. Har du bra självförtroende? - Ibland är det på top, men ibland mår man skit.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? - Läsa eller titta på en film tror jag.

6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? - Har inget så att göra.

7. Beskriv ditt drömutseende.. - Har inget så, liksom ska det vara på en partner eller på mig. Jaga gillar mig som jag är nu och på en partner har jag inte en aning.

8. Skriv namnet på någon du ser upp till - Asså vet inte riktigt, jag gillar One Direction men det känns liksom konstigt att säga att jag ser upp till dem.

9. Någon du har kysst - Ingen

10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? - Min brudnäbb klänning som jag hade när min faster gifte sig, min dopklänning för att nämna några

11. Den du senast sov över hos - Julia tror jag.

12. Vem skrev du senast med på Facebook? - Mina vänner i en delad chatt.

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? - Ja det är jag väl :)

14. Vad väljer du, godis eller chips? - Båda!!!! Perfect mix!

15. Pinsammaste minnet från skoltiden? - Kommer inte på något nu men det finns ju säkert.

16. Hur uppvaktar man dig? - Går inte, jag är en robot utan känslor försöker du uppvakta mig kommer jag tro att du förklarar krig och sedan kommer jag eliminera ditt land…

17. Har du rykten efter dig? - Nja, eller jag vet inte.

18. Din absolut sämsta egenskap? - Pratar lite för mycket lite för ofta kanske?

19. Din bästa egenskap? - Pratar för mycket och för ofta.

20. En låt du är beroende av? - Sedan igår, Shine on-The kooks

21. Vad stod det i ditt senaste sms? - ''Jaha :)''

22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? - Bear Grylls eller vad han heter… Eller någon sådan surviver.

23. Kan man vara vän med sitt ex? - Såklart!

24. Har du kysst en kompis? - Nope.

25. Hur ofta dricker du alkohol? - HAr aldrig gjort det och planerar inte att göra det än på ett tag. Är med i nykterhetsrörelsensscoutförbund, har svurit på att aldrig dricka så länge jag är med där.

26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? - Jag tycker droger är fel men jag har ingen rättighet att bestämma över andras liv. Men jag tycker inte man bör bryt lagen dock.

27. Vad hatar du? - Ärtsoppa, jobbiga personer, personer överhuvudtaget.

28. Hade du kunnat ha distansförhållande? - Vet inte, aldrig prövat. Men skulle nog kunna testa.

29. Vad handlade din senaste dröm om? - Inte en aning.

30. Vad väger du? Är du nöjd med det? - Vet inte, ja.

31. Hur lång är du? - Typ 158,4cm.

32. Vilken är den bästa svenska filmen? - Har ingen som jag tycker är sådär riktigt bra, det finns några som är okej men ingen som når ''bäst'' kriteriet.

33. De bästa svenska skådespelarna? - Vet inte så många, men det är ju en del som tar sig utomlands nu, Ola Rapace, Naomi Rapace, The Skarsgårds och Malin Åkerman tex. så jag antar att dem anses bra.

34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? - Asså Twilight är okej och jag har läst böckerna och sett alla filmerna (Böckerna är mycket bättre) jag tittade seriöst på den första Twilight filmen 5 och en halv gång under en vecka och har nog sett den ett x antal gånger mer efter det, så det är definitivt den filmen jag sett flest gånger. Efter typ Pocahontas, Spirit och lite andra sådanna Disney/Pixar/Dreamworks filmer. Men jag tycker ändå att Harry Potter är bättre. Dem kan vara så mysiga och så.

35. Ditt humör för tillfället? - Trött…

36. En vacker person? - Det finns många vackra personer, jag tycker att alla i världen är vackra på sitt sätt. Så visst finns det en del av dem.

37.Har du instagram? - Sannalouiselilja

38. Vem kramade du senast? - Patricia tror jag.

39. Vem träffade du senast? - Mina vänner i skolan.

40. När slog du dig senast? - Förra helgen snubblade jag på mig själv hemma hos pappa… Trillade ner ifrån nedersta trappsteget lyckades landa på föterna men en fot hamnar på damsugar slangen så jag trillar och vrickar foten.

41. Någon du vill träffa? - One DIrection, Johnny Depp m.m.

42. När grät du senast? Varför? - Igår kväll, läste lite för sorgliga berättelser innan jag gick och la mig…

43. Sminkar du dig varje dag? - Inte varje dag. Oftast till skolan, i princip aldrig på helger.

44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? - Till utseendet pappa, till personligheten pappa.

45. Är du helsvensk? - Japp det tror jag väl.

47. En artist du inte gillar?  - Vet inte, har ingen artist som jag inte gillar men dock finns det ju musikstilar som jag inte gillar.

48. En artist du gillar? - Parachute, One Direction, First Aid Kid, Miss Li, All Time Low, You Me At Six, Cute Is What We Aim For, Ed Sheeran, Taylor Swift, He is we, Mindy Gledhill och A fine frenzy

49. Vad är det bästa som hänt dig? - Vet inte riktigt, det finns mycket bra saker :)

50. Vad vill du bli när du blir äldre? - Psykolog, författare, journalist och (Vi låtsas jag kommer ihåg vad det heter och nickar gillande för mina gryma yrkesval)
 
 
^Bilder på mig…

Kommentera här: